ONLINE RADIONICA: Primjena informacionih tehnologija u analizi podataka u javnom sektoru
ONLINE RADIONICA – PRIMJENA INFORMACIONIH TEHNOLOGIJA U ANALIZI PODATAKA U JAVNOM SEKTORU
JAVNI SEKTOR ističe se po određenim specifičnim uslovima poslovanja kao što je poslovanje u skladu sa usvojenim budžetom, sprovođenje određenih poslovnih aktivnosti putem javnih nabavki, specifičnosti računovodstvenog obuhvatanja poslovnih promjena i procesa integracije podataka u cilju finansijskog izvještavanja i sl. U današnje vreme, javni sektor suočava se i sa izazovima koji se tiču obrade velike količine podataka, pribavljanja podataka iz različitih izvora, potrebe za efikasnom integracijom podataka, kreiranja različitih izvještaja za poslovno odlučivanje. Specifičnosti i složenost poslovanja javnog sektora nameću potrebu za kontinuiranom analizom podataka kako bi se prikupile informacije o kontroli i efikasnosti poslovanja javnog sektora. Kontinuirana analiza podataka u cilju kontrole poslovanja javnog sektora sprovodi se od strane brojnih aktera kao što su zaposleni u računovodstvu, interni revizori, eksterni revizori, rukovodstvo javnog sektora, različite inspekcije, nadzori i sl. U cilju efikasne i kvalitetne analize podataka o poslovanju javnog sektora neophodna je upotreba informacionih tehnologija.
OSNOVNI CILJ RADIONICE jeste da se ukaže na načine integracije različitih oblika informacionih tehnologija u svrhu analize podataka o poslovanju javnog sektora. Kao neki od aspekata analize podataka u poslovanju javnog sektora mogu se navesti kontrola trošenja budžetskih sredstava, analiza i kontrola realizacije javnih nabavki, integracija podataka iz različitih izvora u cilju kreiranja jedinstvenih izvještaja i sl. Učesnici radionice upoznaće se sa različitim oblicima informacionih tehnologija koje se mogu koristiti u analizi podataka javnog sektora, prvenstveno sa programom Excel i programom IDEA.
TEME
- Teorijski dio – specifičnosti poslovanja javnog sektora i potreba za analizom podataka
- Praktičan dio:
- Transformacija podataka
- Integracija podataka iz različitih izvora primjenom relacija
- Integracija podataka iz različitih izvora (podaci iz budžeta i podaci iz zaključnog lista) primjenom Power Query
- Upotreba pivot tabela u cilju analize podataka na osnovu pojedinačnih tabela, integrisanih tabela putem relacija i integrisanih tabela putem Power Query
- Analiza postojanja duplih i nedostajućih zapisa primjenom programa Excel i IDEA
- Analiza procesa javnih nabavki primjenom programa Excel i IDEA
- Analiza starosti podataka primjenom programa Excel i IDEA
- Analiza podataka o strukturi i promjeni prihoda i primanja, rashoda i izdataka i automatizacija izrade tabelarnih i grafičkih prikaza
- Integracija podataka u programu Excel i Word radi izvještavanja
TRAJANJE radionica traje 4 školska časa i NAMIJENJENA je širokom krugu korisnika koji imaju potrebu za analizom podataka u javnom sektoru kao što su računovođe, interni revizori, eksterni revizori, rukovodstvo u javnom sektoru, poslovni analitičari i kontrolori u javnom sektoru.
Učesnici radionice imaće priliku da steknu teorijska i praktična znanja iz domena primjene različitih oblika informacionih tehnologija u analizi podataka javnog sektora, posebno sa aspekta primjene jednostavnih i složenih formula u programu Excel, upotrebe pivot tabela, Power Query, relacija, kreiranja linkova, automatizacije izrade tabelarnih i grafičkih prikaza, integracije različitih tipova dokumenata i upotrebe programa IDEA kao specifičnog alata za analizu podataka. STEČENO ZNANJE učesnici radionice će moći da implementiraju u svojim svakodnevnim aktivnostima koje se tiču analize i kontrole poslovanja javnog sektora, analize trošenja budžetskih sredstava, analize sprovedenih javnih nabavki, analize odnosa prihoda i priliva, odliva i rashoda po vremenskim dimenzijama i sl.
INFORMACIJE O ONLINE RADIONICI
Radionica će biti postavljen na web stranici www.febedukacija.ba i istu možete gledati u periodu od 10.06. do 15.06.2025. godine. Svaki učesnik radionice ima mogućnost da neograničen broj puta pregleda snimljeni materijal. Na ovaj način smo omogućili učesnicima da radionicu mogu pregledati u bilo kojem periodu od 10.06. do 15.06.2025. godine.
DATUM ODRŽAVANJA: 10.06.2025. godine
PREDAVAČI:
- Kristina Peštović
NAKNADA:
- Za pretplatnike časopisa 100,00 KM
- Za ostale učesnike 120,00 KM
U CIJENU SU URAČUNATI:
- Online pristup webinaru
- Materijal za webinar– Priručnik
PLAĆANJE:
- Raiffeisen bank d.d. Sarajevo 1610000063300077
- Union banka d.d. Sarajevo 1020290000002288
- UniCredit bank d.d. Mostar 3389002207884134
Sve potrebne informacije na telefone:
033/ 21 58 02, 21 48 74, 21 07 14